OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O PRZYZNANIE ŚRODKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (PSZ-KFS) NA FINANSOWANIE KOSZTÓW KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO PRACOWNIKÓW I PRACODAWCY NA ROK 2025
Nabór uzupełniający limit podstawowy KFS 2025
Nabór wniosków odbywa się w terminie od godz. 9.00 dnia 22-04-2025 r. do godz. 13.00 dnia 25-04-2025 r.
Wnioskowane kształcenie ustawiczne musi rozpocząć się w okresie pomiędzy 1 czerwca 2025 r. a 30 listopada 2025 r.
Wniosek powinien być złożony przed planowanym rozpoczęciem kształcenia ustawicznego, gdyż umowa może zostać zawarta tylko na działania, które się jeszcze nie rozpoczęły.
Kreator wniosków dostępny będzie od dnia 22-04-2025 r. godz. 9.00 na stronie pod adresem: https://www.praca.gov.pl/e-urzad/strona-glowna
Kwota wolnych środków limitu podstawowego w wysokości około: 519 638,00 zł.
Wniosek wraz z załącznikami składa się wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy praca.gov.pl po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Wnioski złożone w formie papierowej, e-mailem lub innej nie będą rozpatrywane.
Urząd rozpatruje wnioski złożone wyłącznie w terminie naboru.
Wykaz wymaganych załączników:
- Oświadczenie wnioskodawcy do KFS,
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - oświadczenia o pomocy de minimis,
- Program kształcenia ustawicznego, zakres egzaminu – oddzielnie dla każdego kursu / studiów podyplomowych / egzaminu, itd. W przypadku kursów i studiów podyplomowych program kształcenia musi być opatrzony pieczęcią jednostki szkoleniowej i zwierać: nazwę kształcenia, liczbę godzin kształcenia, cenę kształcenia, plan nauczania, formę zaliczenia,
- Wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego – oddzielnie dla każdego szkolenia / studiów podyplomowych / egzaminu, itd.,
- Kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji
I Informacji o Działalności Gospodarczej (np. statut, regulamin, uchwałę, a w przypadku spółki cywilnej – umowę spółki lub inne dokumenty właściwe np. dla jednostek budżetowych, szkół, przedszkoli, itd.), - W przypadku kursu – kopię dokumentu, na podstawie którego organizator kursu prowadzi pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego, jeżeli informacja ta nie jest dostępna
w publicznych rejestrach elektronicznych, - Wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących,
- Uzasadnienie spełniania wnioskowanego priorytetu.
Wniosek wraz z załącznikami musi być podpisany elektronicznie przez pracodawcę
lub osobę uprawnioną do reprezentowania pracodawcy. Jeżeli pracodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej (z wyłączeniem osób ustawowo zwolnionych z opłaty skarbowej na podstawie ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej Dz. U. z 2023 r. poz.2111) jako załącznik do wniosku.
Wniosek podpisany przez osobę nieuprawnioną i złożony bez któregokolwiek z wyżej wymienionych załączników pozostawia się bez rozpatrzenia.
Priorytety wydatkowania środków limitu podstawowego KFS w 2025 roku określone przez Ministra właściwego ds. pracy:
- Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe
- Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie
z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we - Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej
i wspierania integracji w miejscu pracy. - Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej
i różnorodnej kultury organizacyjnej. - Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
- Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych
i opiekuńczych. - Rozwój umiejętności cyfrowych.
- Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
Przy rozpatrywaniu wniosku uwzględnia się:
- zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
- zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego
z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy; - koszty usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS w porównaniu
z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku; - posiadanie przez usługodawcę certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
- w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
- plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków limitu podstawowego KFS;
- możliwość sfinansowania ze środków limitu podstawowego KFS działań określonych
we wniosku z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy
o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Przy ocenie będą brane pod uwagę tylko rzetelne i wyczerpujące informacje zawarte we wniosku zgodnie z regułami opisanymi w Zasadach udzielania przez Powiatowy Urząd Pracy w Ostródzie pomocy pracodawcy ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 roku.
Informacje na temat KFS udzielane są w Centrum Aktywizacji Zawodowej Dziale Rynku Pracy tut. Urzędu pok. 111 oraz pod nr tel. 89-642-95-22 w godz. 8.00-14.00.
Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119
z dn. 04.05.2016 r.) przyjmuję do wiadomości, że:
- Administratorem moich danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy
w Ostródzie, ul. Jana III Sobieskiego 5, 14-100 Ostróda, tel. 89 642 95 10,
fax 89 646 29 56, e-mail: sekretariat@ostroda.praca.gov.pl - Kontakt do inspektora ochrony danych – tel. 89 642 95 10, fax 89 646 29 56,
e-mail: iodo@ostroda.praca.gov.pl - Dane są przetwarzane przez PUP Ostróda wyłącznie dla celów wynikających
z przepisów prawa. - Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione
do uzyskania danych osobowych na podstawie obowiązujących przepisów prawa. - Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z okresem określonym przepisami prawa.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu
do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
a także prawo do cofnięcia zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody. - Osoba, której dane dotyczą ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres:
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. - Podanie danych osobowych jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa.