ZIELONA LINIA W JĘZYKU MIGOWYM

Print Drukuj
Zielona Linia - Język migowy


Oprócz dotychczasowych form kontaktu z konsultantami Zielonej Linii (telefon, czat, e-mail), teraz informacje o rynku pracy mogą uzyskać również osoby niesłyszące lub słabosłyszące, posługujące się polskim językiem migowym (PJM). Ponadto tłumacz języka migowego pomoże w komunikacji z pracownikiem urzędu pracy.
 
Zielona Linia jako ogólnopolska infolinia urzędów pracy udziela informacji na temat rynku pracy, w tym rejestracji w urzędzie pracy osób bezrobotnych lub poszukujących pracy, form wsparcia oferowanych przez urzędy pracy oraz formalności związanych z zatrudnianiem cudzoziemców. Będąc nowoczesnym centrum informacyjno-konsultacyjnym, Zielona Linia umożliwia wiele form kontaktu. Najpopularniejszą jest infolinia, działająca pod numerem 19524. Ponadto informacje można uzyskać pisząc na czacie, kontaktując się przez Messenger czy wysyłając mail na adres kontakt@zielonalinia.gov.pl. Dzięki temu, każdy zainteresowany może skonsultować się w dogodny dla siebie sposób. Ponadto, informacje są udzielane w językach polskim, angielskim, ukraińskim i rosyjskim.
 
Ważną częścią działalności Zielonej Linii jest portal: zielonalinia.gov.pl. Znajdują się na nim m.in. informacje dotyczące usług urzędów pracy, artykuły o rynku pracy, bieżących przepisach, zagadnieniach Kodeksu pracy, a także aktualności z mediów oraz powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy. 
 
Kontakt w języku migowym
 
Od 1 sierpnia 2022 r. Zielona Linia uruchomiła nową usługę - kontakt w języku migowym. Jest ona skierowana do osób niesłyszących i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM) i chcą uzyskać informacje na temat rynku pracy lub załatwić sprawę w urzędzie pracy.
 
Są dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
 
1. Videorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy.  Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
 
2. Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).
 
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii potrzebne są:
 
- komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo
- dostęp do Internetu
- dostęp do aplikacji Microsoft Teams
 
W celu nawiązania połączenia video z konsultantem, należy wejść na stronę portalu:
Zielona Linia i kliknąć w grafikę „Połącz z konsultantem".
Pod tym adresem dostępna jest również informacja nt. wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia.
Informacje o publikacji dokumentu